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Dienstag, 1. Dezember 2020

Worin werden heutzutage Salesmen/Saleswomen aus dem internationalen Ausland noch geschult?

“Hi, dear friend..

Good day.

We are provider of xx. We are the world best system xx provider.

On/ Off grid, standard, Customized, equipped with big brand, tier one items, make your company more competitive and stronger then others.

We have professional engineers to design the system according to your needs.

Looking forward to hearing from you for promising cooperation.

Best
Lucky Luke”

 

So oder ähnlich sehen Anfragen aus, die mich fast täglich erreichen.

Man stellt sich dann unweigerlich die Frage:
Wer hat diese Salesmen/Saleswomen ausgebildet?
Wer hat ihnen nähergebracht, wie man in DE & der EU potenzielle Kunden anspricht?
Wer hat ihnen Vorgaben wie z.B. in DE die DSGVO erläutert?
Wer hat die Mitarbeiter auf die Idee gebracht sich solche Namen zu geben?
Und welcher leitende Manager war nicht in der Lage soetwas zu prüfen?
Warum hat man nicht gelernt sich über den potenziellen Kunden schlau zu machen, bevor man eine solche Email rausfeuert?

Solche Emails landen bei mir und wahrscheinlich noch bei vielen anderen auch im Spam-Ordner, werden nicht beachtet und direkt gelöscht.
Die Art der Vorsprache verpufft und hinterlässt keinerlei Spur und so manches Unternehmen welches eventuell wirklich gute Produkte vorzuweisen hat, bleibt unbeachtet.
Ich hatte vor einiger Zeit bereits eine Anfrage formuliert auf die ich jedoch wenig Rückantworten und Feedback erhalten habe, vielleicht klappt es ja diesmal? ;-)

 

„Mal eine allgemeine Frage:

Ich bin viele Jahre beruflich im Ausland unterwegs gewesen.
Insbesondere in Asien.

Daher erhalte ich sehr viele Anfragen (wie oben) von Vertrieblern, von überall auf dieser Welt, die mir Ihre Waren feil bieten.

Der überwiegende Teil der Anfragen landet jedoch im SPAM-Ordner bzw. können von mir nicht wirklich ernst genommen werden und werden gelöscht.

Und das hat seinen Grund. Fehlt es doch bei den versandten Emails oftmals an Grundsätzlichem, die eine seriöse Anfrage beinhalten sollte.
Die Punkte sind vielschichtig!

Ich erarbeite daher aktuell ein Schulungsprogramm, welches „Vertrieblern auf dem internationalen Terrain“ die Ansprache von potenziellen Klientel in der EU näher bringen soll.

Die Frage ist daher, würde man ein solches Schulungsprogramm nutzen?
Oder behindert der z.B. in Asien empfundene vermeintliche „Gesichtsverlust“ die Zusage zu einem solchen Schulungsprogramm?
Würde man solche Schulungsangebote in Zeiten der C-crisis auch online nutzen? Oder legt man Wert auf einen persönlichen Workshop vor Ort?
Was wäre man bereit für eine solche Schulung zu vergüten?
Da ich viel Wert auf einen Austausch lege und nicht nur einfach „gutgemeinte Ratschläge“ in den Raum werfen möchte, stellt sich die Frage ob das für den überwiegenden Teil der Teilnehmer realisierbar ist, oder doch eher nicht..

Ich möchte mir aktuell ein Bild davon machen, ob sich ein solches Schulungsprogramm, welches nachweislich dringend nötig ist, auch angenommen werden würde. Und wenn ja, was man erwartet um eine Win-Win-Situation zu schaffen?

Jedes Feedback ist erwünscht..

 

 

What are salesmen/saleswomen from abroad are trained in nowadays?

“Hi, dear friend.. 

Good day.

We are provider of xx. We are the world best system xx provider.

On/ Off grid, standard, Customized, equipped with big brand, tier one items, make your company more competitive and stronger then others.

We have professional engineers to design the system according to your needs. 

Looking forward to hearing from you for promising cooperation. 

Best
Lucky Luke”

 

This is how inquiries mostly look like, which reach me almost daily.

The following questions inevitably occur:    
Who trained these salesmen/saleswomen?  
Who taught them how to address potential customers in DE & the EU?
Who has explained to them guidelines such as the DSGVO in DE?
Who gave the employees the idea to give themselves such names?
And what leading manager wasn't able to check that?
Why didn't they learn how to find out about potential customers before sending such an email?
Such emails end up in my spam folder and probably also in the spam folder of many others, are ignored and deleted directly.   
The way of approaching the customer is not noticed and leaves no trace and many a company that has possibly really good products remains unnoticed.
Some time ago I had already formulated a request to which I received few answers and feedback, maybe it will work this time? ;-)

 

“Let me ask a general question:

I spent many years abroad on business. In Asian Countries in particular.

Therefore, I receive many inquiries from Saleswomen/Salesmen (as above) from all over the world, who offer me their goods for sale.

Most of the inquiries end up in the SPAM folder or cannot be taken seriously by me and are deleted.

And that has its reason.

The emails sent often lack the basic forms of address that a serious inquiry should contain.

The points are diverse!

 

Therefore I am currently working on a training program, which is supposed to give "sales people on the international terrain" an understanding of how to address potential clients in the EU.

I already succesfully have given courses in China while I was living and working there..

The question is therefore, would such training programms been exploided?

Or would the supposed "loss of face" often part of the culture in Asia, for example, hinder the commitment to such a training programme?

Would such training courses also be used online in times of the C-crisis?

Or would the personal local approach be important for the people who are interested in such a course?

How much would interested people be prepared to pay for such a training program?

Since I attach great importance to an active exchange of ideas on eye level and do not just want to throw "well-intentioned advice" into the room, the question arises whether this is thinkable for the majority of the participants or not.

I would like to get a picture of whether such a training program, which is often demonstrably urgently needed, would be accepted.

And if so, what is expected, to create a real gain for the participants?

How long should such a basic course be, to make sure the participants are receptive till the end of the course?

Any feedback is welcome…“

 

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